Wymiana żarówek
Spis stosowanych podczas napraw żarówek: reflektorowych drogowych typ H4, pozycyjnych przednich typ T4W, W5W pozycyjnych tylnich typ P21/5W, mijania typ H7, źródeł światła xenonowego typ D2R, D15, D2S, stopu typ P21/5W, kierunkowskazów przednich typ P21W, kierunkowskazów tylnich typ P21W, kierunkowskazów bocznych typ W5W, świateł przeciwmgielnych przednich typ H3, H11, przeciwmgielnych tylnich typ P21W, oświetlenia tablicy rejestracyjnej typ W5W i wstecznego biegu typ P21W, oświetlenia wnętrza miejsca kierowcy, miejsca pasażerów, schowków typ C5W, C10W, C21W, oświetlenia deski rozdzielczej, wskaźników, kontrolek typ BAX.
Spotykamy się niejednokrotnie z przypadkami niepoprawnie wymienianych przez Klientów żarówek w reflektorach, co jest przyczyną uszkodzeń i niepoprawnego świecenia. Dochodzi do tego w nagłych przypadkach występujących w drodze, oraz gdy kierowca uważał, że jest to nieskomplikowane. Zakup żarówki nie wystarczy, trzeba ją jeszcze zamontować, a ogólne tendencje konstrukcyjne pomijają niestety problemy przyszłych użytkowników. Komory silnikowe w okolicy reflektorów są tak naszpikowane różnego rodzaju akcesoriami, że wetkniecie dłoni czy narzędzia graniczy wręcz z cudem.
Wymiana wymaga dobrego przygotowania i wyposażenia serwisowego, gdyż czasami tylko rozebranie niektórych akcesoriów lub reflektora umożliwi nam wymianę, oraz skorygowanie świateł zgodne z zaleceniami. Bez dobrego przygotowania nie uzupełnimy również oświetlenia wskaźników, kontrolek i deski rozdzielczej.
Trudniejsze w obsłudze dla kierowców są również niepalące się reflektory xenonowe, w których można wymienić źródła światła a i tak ze względu na awarię elektroniki nie zadziałają i aby naprawić, konieczna będzie diagnostyka.
Niejednokrotnie Klienci zadają nam pytania z jakiej racji muszą co chwila zmieniać żarówki w reflektorach. Przypuszczalnie aż tak źle to nie jest, gdyż standardowe okresy świecenia zapewniane przez producentów wahają się w granicach od 500 do 1000 godzin (nie zagłębiając się w rodzaje źródeł światła), natomiast obniżają się znacznie, gdy parametry napięciowe w instalacji różnią się od zalecanych, gdy poziom zużycia kostek i wiązek przewodów jest duży (typowy w starszych rocznikach), a także często Klienci nie biorą tego pod uwagę, gdy znacznie więcej jeżdżą z zapalonymi światłami.
W momencie gdy nagła awaria oświetlenia będzie wymagała naprawy, zawsze można przyjechać.