Naprawy zawieszenia
Spis stosowanych podczas napraw części zamiennych: tuleje i sworznie wahacza, wahacze, drążki, końcówki drążków kierowniczych, łożyska, sprężyny, piasty, amortyzatory, poduszki amortyzatorów, sprężyny, gumy, poduszki, drążki, łączniki stabilizatora, a także regenerujemy przekładnie kierownicy.
Zawieszenie pełni funkcję wytłumiającą oddziaływanie mankamentów technicznych dróg na pojazd i pasażerów. Od jego bezawaryjnej pracy zależy kontrola nad pojazdem, przyleganie kół do drogi, wygoda użytkowników, oraz wydłużenie żywotności karoserii pojazdu. Podzespoły zawieszenia są podatne w dużym stopniu na uszkodzenia gdy jeździmy po zniszczonych nawierzchniach dróg, w czasie wypadków drogowych, oraz w przypadku uderzeń w przeszkody i dziury w jezdni.
Niejednokrotnie Klienci zadają pytanie jak pokonywać odcinki dróg o wadliwych i nierównych nawierzchniach. Kierowcy z zacięciem sportowym wolą szybszą jazdę, uważając że mniej kołysze, z tym że powoduje to szybsze uszkodzenie elementów zawieszenia.
Spotykamy się niejednokrotnie z odwlekaniem przez Klientów koniecznych napraw zawieszenia, co powoduje większe uszkodzenia, dlatego że podzespoły mechaniczne najczęściej są skonstruowane z wielu składowych współpracujących części i defekt jednej z nich może uszkodzić cały podzespół, który będzie wymagał droższej naprawy. Wykonanie naprawy zawieszenia poza wymianą zużytych elementów może wymagać również korygowania geometrii podwoziowej, co przeprowadzamy na sprzęcie diagnostycznym, który komputerowo adaptuje parametry spełniające wymagania producenta.
Niejednokrotnie Klienci zadają nam pytanie ile będzie kosztowała naprawa zawieszenia wymagająca korygowania geometrii, obliczamy wtedy cenę dwóch operacji serwisowych. W rozmowie uzyskujemy informację, że inne warsztaty niską ceną bez geometrii próbują ściągnąć Klienta, natomiast tak wykonana usługa nie ma nic wspólnego z obowiązującymi standardami i klient nie powinien jej zaakceptować.
Rekomendowane przez praktyków jest przestrzeganie terminów corocznych przeglądów okresowych połączone z naprawą znalezionych usterek zawieszenia.
W momencie gdy nagła awaria zawieszenia będzie wymagała niecierpiącej zwłoki naprawy, zawsze można przyjechać.